Falcon BMS U3

  • BMS Update 3


    U3 ist erschienen und wird Standardmäßig erst getestet.

    Bitte noch keine Installation vornehmen.

    Sobald das Update getestet ist, wird es über unserer Staffelinstallation verteilt.

    Eben Standard...

    Stand by!


    Gruß

    Hunter8)


    Changelog:

    ATC:

    - Improved flight insertion according to take off time.

    - Fixes a bug where the ATC was missing some calls in case leader was dead and new leader was calling

    - Fixes Airbases not lighting in MP when player is not #1.


    AI:

    - Fixes BVR tactics for AI wingmen of player's leader

    - Fixes loops in the wingmen BVR tactics comms.

    - AI now evades missiles in MP.

    - Fixes AI not taking off from carrier sometimes (race condition between atccmd message and airframe).


    Graphics:

    - Improves alpha sorting (objects burning through clouds issue)

    - Fixes lit objects (lights, sign and alpha lit such as building window) burning through fog.

    - Fixes wrong object altitude computation for fog.

    - Fixes glitch while chasing bombs in weapon camera;

    - Improved sky fog computation, ambient color values, terrain fog distance.

    - New sunrises and sunsets.


    CTDs:

    - Fixes tanker brain is storing raw pointer, which can become dangling.

    - Fixes in weapon fire message when trying to shoot a flight of helicopters.

    - Fixes if Harm is launched in HTS and locked target is destroyed in the same time.

    - Fixes external padlock CTD while overGing.

    - Fixes AirTaskManager race between simloop and campaign.

    - Fixes HARM when accessing POS from HAD.

    - Fixes sound CTD due to bad initialization.

    - Fixes left over from previous frames which were not being flushed and caused CTD.


    Serious bugs:

    - Fixes a NaN in airframe fuel that caused aircrafts such as AN2, J5, MiG17 to become zombie.

    - Fixes a deadlock between UI and campaign while leaving campaign;

    - Fixes RWR not catching STT locks;

    - Fixes deadlock of campaign and simloop thread, when campaign is doing cleanup and simloop is running SFX exec.

    - Fixes sound deadlock in campaign.


    Other:

    - Allows head adjustment position with mouse while using trackIR.

    - Fixes to look closer when using trackIR.

    - Fixes ships engaging non deagged entities, wasting missiles and killing FPS in the same time.

    - Fixes airbase repair, which was broken in U2.

    - Fixes dying aircraft tracking with radar.

    - Fixes Problems with slots assignments;

    - Fixes airbases flooding when no parking PT available.

    - Section line up fix.

    - If all tactics fail, output debug showing what went wrong and keep current tactic.

    Daten

    Data:

    - RTTRemote: bumper version to 4.1

    - Fixed fuel tanks (critical).

    - Fixed CTD in Tactical Reference: removed J-20 and MQ-9 from the TacRefDB.xml file (index not updated but that is not an issue) because these vehicles are not in the 4.35 DataBase.

    - Fixed unit "MIM23 Hawk" battalions Element Flag: AN/MPQ-55 RDR is now defined only as "Is Target Acquisition Radar".

    - Fixed E-8C being invulnerable in 2D.

    - Fixed Flight Elements data + squadron store pointer.


  • Ob das aber „realistisch“ ist?


    Wenn die abgeschlossene Maschine nicht in seine Einzelteile zerfällt müsste sie im Radar als Echo immernoch sichtbar sein, auch wenn sie vom Himmel fällt / trudelt. Das war schon manchmal eine Herausforderung herauszufinden ob der Radarkontakt down geht oder „hot“ ist.



    Gruß

    Keule

    -------------------------------------------------
    There are only two types of aircraft - fighters and targets.
    (Doyle 'Wahoo' Nicholson)

  • Kurze Info!


    U3 Installiert und ohne Probleme erster Testflug!

    Offline also alles OK!

    Bitte um Freiwillige zum Online Test, Meldungen bitte per PM an mich...

    Wenn möglich bitte auch Airfighter um die Fixes zu Testen, bin da ja kein Fachmann...

    Te wird nach Rücksprache erstellt...

    Danke:thumbup:


    Erster Test mit WW GBU12, 24, 39, AGM64 usw...

    A-A steht noch aus: Test heut Abend.


    Erste Screenshots:

       



    Gruß

    Hunter8)

  • Hi Keule


    das wurde recht intensiv im BMS Forum diskutiert und es scheint tatsächlich ein Bug zu sein, wenn das Ding so lange nach einem Abschuss noch aktiv ist. Ich kann mir gut vorstellen, wenn die Stromversorgung ausfällt, dann ist das Radar aus. Wurscht wieviele Einzelteile da noch zusammen sind ;) Der Ping setzt ja ein aktives Radar voraus - oftmals wurde man sogar aktiv gespiked (und genau darum geht es bei dem Fix --> active track)...


    stingray

  • Ich habe mal nach den Erfahrungen des letzten Air to Surface Einsatzes der AGM-65D/G,

    ein privates TRN geflogen.


    Mit dem Ergebniss wenn man, wie Hunter beschrieb, den TGP außenvor lässt.

    Und im PRE (FCR and WPN Page) Mode angreift die alten Vorgaben der MAV. WPN Page beachtet treffen die Dinger.


    Leider muss man dazu ziemlich dicht ran an sein Ziel, also muss man sich auch über Angriffs Geschw. und Defensive Manöver klar sein.


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    PS.: nicht Wundern die MSN war eine Combined OPER TASMO, AAR, CAP (20min)!

    Gesamt Flugzeit 1:32:00 Std.!


    MKG


    BC

    The price of freedom is eternal vigilance!
    (Zitat: Thomas Jefferson)
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